به کار گیری داده ها واسه بهینه سازی اندازه تبدیل

بازاریابی اینترنتی

به کار گیری داده ها واسه بهینه سازی اندازه تبدیل

۱۵ آبان ۱۳۹۶

سرفصلای راهنمای کامل بهینه سازی اندازه تبدیل

به کار گیری داده ها واسه بهینه سازی اندازه تبدیل

در فصل دوم سری مقالات بهینه سازی اندازه تبدیل، از امتیازات جمع آوری داده درباره مشتریان، قبل از انجام آزمایشای اندازه تبدیل صحبت کردیم و گفتیم که با جمع آوری داده متوجه میشین افراد چیجوری از سایت تون استفاده می کنن، با چه مشکلاتی مواجه می شن و چه مشکلاتی در زمان خرید (تبدیل شدن شون) هست. امیدوارم که پیشنهادای مقاله قبلی رو جدی گرفته باشین و تحقیق درباره مشتری، تحقیقات درون-سایتی و آزمایشای کاربردپذیری توسط کاربر رو اجرا کرده باشین.

وقتی که داده ها رو جمع آوری کردین لازمه بدونین با این داده ها چیکار باید کرد. در این فصل توضیح میدیم که چیجوری داده های خود رو سازمان دهی کنین و چیجوری بینش و آگاهیای کاربردی درباره مشتریان خود به دست بیارین. این آگاهی و بینش به شما در بهینه سازی اندازه تبدیل کمک زیادی می کنه. از اونجا که ما قبل از این بعضی شاخصای کلیدی کارکرد رو که باید در گوگل آنالیتیکس بررسی کنین، معرفی کردیم، حالا بحث خود رو با قدم دوم شروع می کنیم: تحقیق از مشتری (Customer Survey)!

پس اگه چگونگی به کار گیری داده ها واسه بهینه سازی سایت واسه شمام به یه سوال بزرگ تبدیل شده، حتماً این مقاله رو تا انتها بخونین.

آزمایشِ یافته هایِ تحقیق از مشتری

تحقیقای انجام شده روی مشتریان بسیار مهم هستن چون به شما امکان میدن با بازدیدکنندگانی صحبت کنین که حالا دیگه مشتری شما حساب می شن.

با پرسیدن سوالاتِ درست از مشتریان می تونین بفهمین چی مانع خریدشون شده. هم اینکه می تونین بفهمین چی در آخر اونا رو تشویق به خرید محصول شما کرده. این اطلاعات مشکلاتی رو به شما نشون میدن که می تونین با جفت و جور محتوا یا بقیه اقدامات فنی و نرم افزاری اونا رو برطرف کنین. هم اینکه، این کار نکاتی کلیدی درباره فروش محصول تون رو معلوم می سازه که این نکات مشتریان رو به خرید تشویق می کنن.

Wufoo یکی از وسایل فرم ساز تحت وبه که می تونین با به کار گیری اون فرمایی با کاربری آسون و سفارشی شده جهت انجام تحقیق از مشتری بسازین

هنگام آزمایش جوابای کاربران به دنبال این سه عامل باشین:

الگوها

اولین چیزی که در جواب مشتریان باید پیدا کنین الگوهای تکرارشونده س. یه مزیت کلیدی هست که همیشهً در جوابای بیشتر مشتریان از اون یاد شده؟ اونو جایی یادداشت کنین. کلمات خاصی هست که همیشهً در جوابا توسط مشتریان استفاده شده؟ اونا رو هم یادداشت کنین.

اعتراضات

عامل دومی که در جوابا باید به دنبال اون باشین اعتراضاته. چه مشکلات خاصی هست که مانع از انجام خرید شده و مشتریان اونا رو ذکر کردن؟ این مشکلات، نقاط کلیدی ای هستن که باید در سایت و صفحات فرود خود واسه اونا چاره اندیشی کنین.

زبون

بازم که در حال آزمایش جوابا هستین به کلماتی که مشتریان استفاده کردن، دقت کنین. اونا چه توصیفی از کار و کاسبی شما ارائه دادن؟ درباره محصول تون چه میگن؟ از چه کلمات مشخصی رو واسه صحبت درباره کاری که انجام می دین، استفاده کردن؟ کلمات استفاده شده توسط کاربران، منبعی عالی واسه جفت و جور عبارات و شعارهاییه که بعداً در متون و محتواهای خود می تونین به کار ببرین.

مثلا، فرض کنین یه فروشگاه اینترنتی دارین که کفش چرم می فروشه و می خواین از مشتریان خود اطلاعات بیشتری به دست بیارین تا سایت تون رو بهینه سازی کنین و محتواتون رو بهتر کنین. پس به عنوان یکی از سوالات تحقیقِ ۵ سوالی خود، این سوال رو مطرح می کنین:

مهم ترین عواملی که شما رو راضی کرد از فروشگاه ما کفش سفارش بدین چی بود؟

در جواب ممکنه جوابای زیر رو دریافت کنین:

  1. قیمت واسه من مهم ترین عامل بود. من وب سایتای دیگه رو هم چک کردم، اما شما بهترین قیمت رو واسه کفش مورد نظر من داشتین.
  2. شک نداشته باشینً تنوع محصول. من این کفشا رو در هیچ سایت دیگری پیدا نکردم.
  3. من به خاطر این عزممو جزم کردم از شما خرید کنم که خرید از و ب سایت شما بسیار راحته. روند خرید آنلاین کفش از رفتن به فروشگاه های فیزیکی بسیار ساده تره.
  4. ارسال رایگان سفارشات مرجوعی دلیلی بود که منو راضی کرد از شما خرید کنم. من نگران بودم که کفشا اندازه پای من نباشن، اما وقتی دیدم می شه سفارش رو به صورت رایگان مرجوع کرد، مطمئن شدم باید از شما خرید کنم.
  5. خرید از شما بسیار آسون تره. من بدم میاد از اینکه بیرون بروم و فروشنده ها در فروشگاه ها همیشه دور و برم چرخ بزنن.
  6. من وقت کافی واسه رفتن به مغازه های سطح شهر رو نداشتم و چون می دونستم چه مدل و چقدر ای می خوام، خریدن اونا از فروشگاه شما برام خیلی آسون تر بود.
  7. من عاشق ویژگی ارسال رایگان شما هستم. این باعث شد خیلی ساده عزممو جزم کنم از شما خرید کنم.
  8. شما مجموعه متنوعی از کفشای جور واجور دارین که میتونم از بین اونا کفش مورد علاقه ام رو پیدا کنم. این تنوع به من امکان داد بهترین و مطلوب ترین کفش رو انتخاب کنم.
  9. تنوع بالا و ارسال رایگان مرجوعی.
  10. من تنونستم این کفشا رو جای دیگری پیدا کنم. هم اینکه اینکه یه کوپن تخفیف ۱۵ هزارتومانی هم به من داده بودین.

از این جوابا چه می آموزیم؟ (بله این یه نمونه کوچیک آماریه، اما اونقدر بزرگ هست که مثالی از چگونگی آزمایش یافته های تحقیق رو واسه ما جفت و جور کنه.) از این جوابا متوجه میشیم که نکات زیر واسه پاسخگویان به سوال بالا بیشترین اهمیت رو داشتن:

به طور خاص میشه فهمید که تنوع اجناس، راحتی خرید، قیمت ، ارسال رایگان و ارسال رایگان اجناس مرجوعی همه عواملی هستن که در چشم مشتریان بیشترین اهمیت رو دارن. از میون این عوامل، تنوع اجناس و سهولت خرید بیشترین دفعات تکرار رو داشتن و بعد عامل قیمت و ارسال رایگان مرجوعی در رتبه دوم از نظر دفعات تکرار قرار گرفتن.

این نوع از اطلاعات بسیار ارزشمنده چون می تونین بفهمین در سر مشتری هاتون دقیقاً چه می گذره. مثلاً شاید فکر کنین قیمتای پایین تر، مهم ترین عامل تو ذهن مشتریان باشه و بخواین بازم روی قیمت گذاری مانور بدین. اما پس از انجام این تحقیق متوجه میشین که تنوع اجناس مهم تر از قیمتای پایینه.

با این آگاهی و بینش می تونین سایت خود رو برابر با جواب کاربران بهینه سازی کنین تا تاکید بیشتری بر تنوع اجناس داشته باشین. البته معنی این کار این نیس که قیمت اجناس رو در سایت ذکر نکنین یا هیچوقت تخفیف ارائه ندین، بلکه باید بدونین مهم ترین عامل واسه تمرکز، عامل تنوع اجناسه.

بر این پایه به جای به کار گیری تیتر «پایین ترین قیمت آنلاین کفش، تضمینی!» می تونین از این تیتر استفاده کنین: «بهترین تنوع آنلاین از شکلای جور واجور کفش با کم ترین قیمت و ارسال رایگان».

تیتر بالا شامل سه عامل اصلی ای می شه که مشتریان در جوابای خود ذکر کرده بودن و هم اینکه نسخه ای جدید هستش که می تونین اونو تو یه آزمون A/B با نسخه فعلی تیترتون مقایسه کنین. این آزمون بر مبنای یافته های تحقیق شکل میگیره و پس، اعتماد بیشتری به یافته های اون دارین.

اما اعتراضات! از این جوابا چیزی هم درباره اعتراضات می آموزیم؟

بله. شک نداشته باشینً از این جوابا میشه چیزای با ارزشی درباره اعتراضات آموخت. در جواب شماره ۴ مشتری ذکر کرده که نگرانِ خریدن اندازه مناسب کفش بوده، اما وقتی فهمیده س سیاست ارسال رایگان مرجوعی اجرا می شه، مبادرت به خرید کرده. این جواب به شما نشون میده امکان عودت دادن کفشایی که اندازه پای مشتری نیستن واسه مشتریان خیلی با اهمیته.

حالا که از این مسئله باخبر شدید می تونین دوباره سایت خود رو بررسی کنین و ببینین خوب روی این مزیت خود تاکید کردین یا نه! شاید با وجود اینکه این مشتری از سیاست ارسال رایگان مرجوعی باخبر شده اما در سایت خود به قدر لازم این سیاست رو تشریح و برجسته نکردین و در صفحات خونگی و  صفحات فرود به اون نپرداخته اید.

با به کار گیری فرمای سایت Qualaroo می تونین بفهمین این مشکل واسه بیشتر کاربران هست یا خیر. البته همین حالا هم می دونین دست کم بخشی از کاربران شما شاید از وجود این سیاست آگاه نیستن و می تونین صفحات خونگی و فرود خود رو در نسخه ای دیگه با این سیاست هم بسازین و آزمون A/B انجام بدین.

به کار گیری داده ها واسه بهینه سازی اندازه تبدیل

وسایل تحقیقی موجود در Qualaroo به شما کمک می کنه بفهمین چه مشکلاتی مانع از انجام خرید توسط بازدیدکنندگان سایت تون می شه.

آخرین نکته ای که باید بررسی کرد، زبون کاربرانه. مشتریان شما از چه زبون و ادبیاتی استفاده کردن و می تونین از این لحن و ادبیات در محتواهای تولیدی خود بهره ببرین؟

در ادامه چند جمله کلیدی از یافته های تحقیق ۵ سوالی خود رو معرفی می کنیم:

  • خرید آنلاین کفش از رفتن به فروشگاه ها بسیار آسون تره.
  • من نگران اندازه نبودن کفشا بودم، اما با امکان فرستادن رایگان مرجوعی خیالم راحت شد.
  • من از رفتن به فروشگاه ها و محاصره شدن توسط فروشنده ها بدم میاد.
  • شما کفشای متنوعی دارین که میتونم از بین اونا انتخاب کنم. این تنوع به من کمک کرد بهترین کفش رو پیدا کنم.
  • من نتواستم این کفشا رو در هیچ فروشگاه دیگری پیدا کنم.

این جملات و عبارات رو می تونین با به صورت زیر در محتواهای خود به کار ببرین:

  1. خرید از فروشگاه ما آسون تر از پیدا کردن مغازه هاییه که همین اجناس رو داشته باشن.
  2.  ارسال رایگان مرجوعی یعنی خیالتون راحت! کفشا یا اندازه شما هستش یا می تونین به رایگان اونا رو پس بفرستید. هیچ سوالی پرسیده نمی شه. تضمینی!
  3. از مزاحمت فروشنده ها در امان باشین. از کاناپه خونه خود آنلاین کفش بخرین.
  4. کفش مناسب و مطلوب خود رو از فروشگاه ما بخرین.
  5. در فروشگاه ما کفشایی پیدا می کنین که هیچ جای دیگری پیدا نمی شه.

از اونجا که این مقاله راهنمایی درباره بهین سازی اندازه تبدیله و نه درباره تولید محتوا، بهتره تک تک این تغییرات در تیترها رو از راه آزمون A/B به آزمایش بذارین تا اقدامات تون براساس یافته های این آزمایشات باشه نه براساس حدس و فکر. می تونین نسخه های جدیدی جفت و جور کنین که این محتواها رو با محتوای فعلی مقایسه کنه و بعد آزمایشی رو اجرا کنین تا براساس یافته های تصمیم بگیرین.

یافته های حاصل از پرسشنامه نقطه شروع خوبی واسه آزمونای بهینه سازی اندازه تبدیل جفت و جور می یارن و کمک می کنن بفهمین چی واسه مشتریان مهمه، چه اعتراضاتی دارن و از چه کلماتی واسه صحبت درباره شما استفاده می کنن.

به دنبال برنامه ای کامل واسه معرفی دیجیتال خود هستین؟

پکیجامون به شما کمک می کنن یه حضور موثر و با ثبات در اینترنت ایران داشته باشین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

اطلاعات بیشتر…

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

بررسی یافته های تحقیقات درون-سایتی

قدم بعدی مراجعه به یافته های حاصل از تحقیقات درون-سایتیه. نمونه هایی از این تحقیقات رو دوباره می تونین در سایت Qualaroo پیدا کنین. با به کار گیری این فرما می تونین درباره تجربه مشتری از سایت تون، به خصوص درباره مشکلات خرید، اطلاعات با ارزشی به دست بیارین. هم اینکه متوجه میشین قیمت، هزینه های ارسال یا فهم اشتباه از محصول مانع انجام خرید شدن یا خیر.

مثالی از وسایل تحقیق درون -سایتی از سرویس Qualaroo

در ادامه چند مثال از شکلای جور واجور سوالاتی که باید در تحقیق درون-سایتی خود سوال کنین معرفی می شه:

  1. چیزی هست که در این صفحه بخواین و پیدا نکرده باشین؟
  2. در این صفحه چیزی باعث پریشونی و گیجی شما شده؟
  3. سوالی در این مرحله دارین؟
  4. بزرگترین نگرانی شما در مورد انجام خرید چیه؟
  5. اصلی ترین مانعی که شما رو از انجام خرید منصرف می کنه چیه؟
  6. دوست دارین در این صفحه چه چیزای دیگری رو ببینین؟
  7. چیجوری می تونیم به شما کمک کنیم؟
  8. به چه دلیل امروز سفارش خرید خود رو تکمیل نکردید؟
  9. واسه متقاعده کردن شما به تکمیل روند خرید چه باید می کردیم؟
  10. بزرگترین مشکلی که می تونیم در حل اون به شما کمک کنیم چیه؟
  11. در راه حل ایده ال خود واسه این مشکل، به دنبال چه چیزایی هستین؟
  12. واسه راضی کردن شما به خرید چه چیزای دیگری رو باید در این صفحه قرار بدیم؟

همونطور که گفتیم این سولات به شما کمک می کنن بفهمین چه سؤتفاهما یا برداشتای اشتباهی تو ذهن مشتریان هست و چی، مانع انجام خرید توسط اونا می شه. اما جواب این سوالات رو چیجوری آزمایش می کنین؟

تقریبا همون کاری رو انجام می دین که در مورد جواب تحقیقات معمولی انجام می دین: به دنبال الگوها می گردید، اعتراضات رو شناسایی می کنین و به ادبیات استفاده شده توسط کاربر توجه می کنین.

مثلا اگه یه نرم افزار نقشه گرمایی (Heatmap Software Service) به کسب و کارا می فروشید و اگه سوال زیر رو از مشتریان می پرسین: «اصلی ترین دلیلی که مانع انجام خرید شما شد چی بود؟»، ممکنه پاسخگویان به روشای زیر به سوالتان جواب بدن:

  •  نمی فهمم نقشه گرمایی سایت چیجوری کار می کنه. امکان داره درباره نقشه های گرمایی بیشتر توضیح بدین؟
  • سرویس شما خیلی گرانه و من از عهده هزینه اون بر نمی آیم.
  • به چه دلیل یه دوره آزمایشی رایگان واسه به کار گیری این سرویس ارائه نمی دین؟ من واقعاً دوست دارم تو یه دوره آزمایش رایگان واسه این سرویس ثبت نام کنم.
  • نقشه گرمایی دقیقاً چیه؟ من اطلاع چندانی از این معنی ندارم.
  • نقشه های گرمایی چه کمکی به بهتر شدن سایت من می کنن؟ مطالعه موردی یا نمونه ای دارین که تاثیر این نقشه ها در وب سایتا رو به من نشون بده؟
  • واقعا نمی فهمم این نقشه ها چیجوری کار می کنن. باید قبل از خرید، تحقیقات بیشتری انجام دهم.
  • خیلی گرانه. من می خوام بیشترین حد ماهانه ۱۰ هزار تومن واسه این نقشه ها هزینه کنم.
  • واقعاً دوست دارم یه دوره رایگان آزمایشی رو قبل از خریدن، تجربه کنم.
  • نقشه های گرمایی واسه وبلاگا هم به درد بخور هستن یا فقط به کار وب سایتای ارائه نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) میان؟
  • مطمئن نیستم که نقشه های گرمایی چیجوری می تونن به سایت من که یه فروشگاه اینترنتیه، کمک کنن.

هنگام آزمایش جواب این سوالات، متوجه میشین که:

  1. ۶ مورد از ۱۰ جواب به این مسئله اشاره داشتن که نمی فهمن نقشه گرمایی سایت چیجوری کار می کنه.
  2. ۲ مورد از ۱۰ جواب، قیمت محصول رو زیادتر از اندازه گران دونسته ان.
  3. ۲ مورد از ۱۰ جواب، خواهان یه دوره آزمایش رایگان قبل از انجام خرید هستن.

اینجا هم جامعه آماری ما بسیار کوچکه، اما نشون میده که حتی تعداد کمی از جوابا چقدر می تونه در بهینه سازی سایت به ما کمک کنه.

مثلا می تونین به یافته های این پرسشنامه به روشای زیر عکس العمل نشون بدین:

  1. می تونین یه بخش به اسم مطالعه موردی به سایت اضافه کنین تا کاربران ً فهمیده باشن نقشه های گرمایی در نوعای جورواجور وب سایتا از جمله وبلاگا و فروشگاه های اینترنتی چیجوری استفاده می شن.
  2. می تونین اطلاعات بیشتری در صفحه خونگی خود بذارین تا مشتریان درباره کاربرده های جور واجور نقشه های گرمایی و چگونگی به کار گیری این نقشه ها در بهبود سایتا آموش ببینن.
  3. می تونین یه پلن ارزونتر واسه مشتریائی که به قیمت حساس هستن در نظر بگیره. البته در نظر گرفتن اینجور پلنی تا حد زیادی به مدل کار و کاسبی شما بستگی داره.
  4. می تونید یه دوره آزمایشی رو ارائه بدین تا دریابید ارائه این دوره رایگان موجب افزایش ثبت اسما و پرداخت اشتراک می شه یا خیر.

تموم این روش ها مثالای خوبی واسه به کار گیری یافته های تحقیقات و پرسشنامه ها واسه بهتر شدن سایت شمان. یادتون باشه که باید از این یافته ها واسه رسیدن به فرضیاتی قابل تکیه جهت انجام آزمایش روی سایت تون استفاده کنین.

هیچ وقت نمی شه تضمین کرد که یکی از این تغییرات موجب بهبود اندازه تبدیل می شه، اما دست کم داده هایی در اختیار دارین که نشون میده این آزمایشا باید انجام شه و احتمال موفقیت این آزمایشا، به مراتب بیشتر از آزمایشاتیه که براساس حدس و فکر اجرا می شن.

تحلیل آزمونای کاربردپذیری

آخرین قطعه از داده های به دست اومده، داده های مربوط به تستای کاربردپذیریه که توسط کاربران انجام شدن. نکته مثبت این آزمونا اینه که فقط به تعداد کمی کاربر نیاز دارین تا اطلاعات زیادی درباره کاربردپذیری سایت و محصول خود به دست بیارین.

هم اینکه خوبه بدونین آزمونای کاربردپذیری کاربران به شما کمک می کنه بزرگ ترین، جزئی ترین و بدترین اشتباهات سایت خود رو خیلی راحت فهمیده باشین. مثلاً شاید فکر می کنین روند پرداخت در و ب سایت تون به طور کاملً ساده و آسونه اما کاربران نمی تونن فهمیده باشن شماره تلفن خود و نشانی پستی رو که لازمه تایید پرداخته باید کجا وارد کنن و به خاطر همین، در آخرً صفحه پرداخت رو ترک می کنن. مشکلات کوچیکی مثل این موارد می تونه اندازه تبدیل شما رو شدیدا تحت تاثیر بذاره و انجام آزمونای کاربردپذیری توسط کاربران، روشی آسون و سریع واسه اطلاع از این مشکلات و موانعه.

هنگام آزمایش یافته هایِ آزمونای کاربردپذیری که توسط کاربران انجام شده، باید به چیزایی که کاربران دوست داشتن و چیزایی که واسه اونا معنی و معنی نداشته، دقت کنین. شاید چیزی باشه که از نظر شما به طور کاملً به جا و مشخص حساب شه، اما واسه کاربراتون فهمیدن از اون سخت باشه. باید از این موارد یادداشت ورداری کنین. هم اینکه، مشتریان ممکنه بخوان قیمت چیزی رو بدونن اما نتونن عدد قیمت رو کنار محصول پیدا کنن. اینم چیزیه که باید از اون یادداشت ورداری شه.

مثلا ممکنه بازدیدکننده ای به دنبال اطلاعات قیمت در صفحه ای باشه که شامل قیمت نمی شه. شاید فکر کنین این نکته مهم نیس اما بازدیدکنندگان زمان گرانبهای خود رو صرف جستجوی قیمت می کنن و این در حالیه که می تونن با صرف همون زمان واسه محصول شما و به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد اون احتمال خرید از شما رو زیاد کنن.

بدون انجام آزمون کاربردپذیری هیچوقت نمی فهمید بازدیدکننگان چه مشکلاتی رو بین به کار گیری سایت شما تجربه می کنن. شاید مشتری در پیدا کردن سبد خرید خود مشکل داشته باشه یا متوجه نشه که ارسال رایگان فقط واسه سفارشای بالای ۵۰ هزارتومان امکانپذیره. آزمونای کاربردپذیری به شما کمک می کنن بفهمین کاربران چی رو نمی تونن پیدا کنن و در سایت شما چی مانع اونا می شه.

هر مشاهده و نظری که کاربران طی یه آزمون کاربردپذیری در سایت شما انجام میدن اطلاعات بیشتر و بیشتری درباره سایت تون و تجربه کاربران از حضور در سایت به شما ارائه میده. درزمان این آزمونا متوجه میشین چی کاربر رو آزار میده و چی اونو خشنود می کنه. تماشای ویدیوهای استفاده کاربر از سایت، بین انجام تست کاربردپذیری بینش و آگاهی با ارزشی درباره سایت به شما میده که از هیچ منبع دیگری نمی تونین به دست بیارین.

خلاصه فصل

  • اطلاع از چگونگی آزمایش یافته هایِ تحقیقات و پرسشنامه هامرز باریکیه که فرق ظریف میانِ در اختیار داشتنِ اندازه زیادی داده بدون کاربرد و داده هایی که به بهتر شدن سایت کمک می کنن رو مشخص می کنه.
  • پرسشنامه ها عواملی رو که موجب تشویق کاربر به انجام خرید یا مانع انجام خرید می شن و هم اینکه ادبیات و کلماتی که کاربر بین صحبت درباره شما استفاده می کنه، برملا میسازن.
  • پرسشنامه ها و تحقیقات درون-سایتی اطلاعات بیشتری رو در اختیار شما می ذارن. این تحقیقات سوالاتی رو از آدمایی که در لحظه حال درون سایت هستن می پرسن. این افراد شامل بازدیدکنندگانی می شن که به مشتری تبدیل شدن و اونایی که تصمیم می گیرن از شما خرید نکنن.
  • ارزشمندترین اطلاعات حاصل از تحقیقات درون-سایتی، اعتراضات یا پریشونی و گیجیای بازدیدکنندگانه که مانع از انجام خرید توسط اونا می شه.
  • آزمونای کاربردپذیری که توسط کاربران انجام می شه و بین اون رفتار کاربر رو در به کار گیری سایت مورد ثبت و بررسی قرار می دین هم بسیار مهم بوده و اطلاعات مهمی رو به شما ارائه میدن. با این آزمونا متوجه میشین که افراد دقیقا بین به کار گیری سایت شما چه تجربه ای رو از سر می گذرونن و چی مانع ادامه حرکت اونا در سایت می شه و چیجوری خصوصیات و تواناییایی که براشون به درد بخور یا بدون فایده س رو توصیف و تشریح می کنن.

در فصل آینده از سری مقالات بهینه سازی اندازه تبدیل درباره چگونگی اجرای اولین آزمون A/B صحبت می کنیم. با ما همراه باشین.

موضوع در رابطه بازاریابی اینترنتی

بحث درباره این مقاله رو شما شروع کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

علی بای

من، علی بای، چند سالی هست در مورد تولید، مدیریت و سردبیری محتوا فعالیت میکنم. به خاطر تحصیلاتم در زبانشناسی، بخش علاقه خودم پیوند محتوا در فضای وب با زبون فارسی، نوشتن، دستور و چیزای مهم معناییش و چگونگی تاثیر اینا در جفت و جور محتوایی باکیفیت، موثر و شهودی هست.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین