همونطور که هفته پیش هم در خبرها خوندین اینتل و گوگل میخوان با همراهی شرکت Tag Heuer که قدمتی ۱۵۰ ساله داره یه ساعت هوشمند تحت اندروید پوشیدنی رو به تولید برسانند.

قیمت این محصول هنوز مشخص نیس ولی اونطور که از شنیده ها بر میاد با گجتی گرانقیمت روبرو هستیم که از دسته اجناس پوشیدنی هوشمند پیرو دنیای مد خارج شده و وارد دنیای ساعتای لوکس می شه.

نکته در اینجاس که اگه ساعت نامبرده می خواد واقعاً قیمتی مشابه بقیه تولیدات Tag Heuer داشته باشه، لازمه قبول کنه که کلید موفقیتش در سازگاری با آیفون خلاصه می شه؛ امکان یا قابلیتی که این روزا خبری از اون در اندروید پوشیدنی نیس.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

iOS شرکت اپل و همینطور اندروید شرکت گوگل سهم برابری از بازار تلفنای هوشمند رو در اختیار دارن، اما در میان اقشار کاربران پلتفرم کوپرتینوییا با آدمایی که محصول اهالی مانتین ویو رو روی موبایلای خود برگزیده ان، تفاوتایی هست که مهم هستن.

صاحبین آیفون در قیاس با همتایان اندرویدی شون معمولاً شرایط مالی بهتری دارن و واسه خرید گجتا حاضرن هزینه بیشتری رو بپردازند. هر چند شاید این حقیقت به کام بعضیا مورد پسند نباشه، ولی تحقیقات جور واجور صورت پذیرفته هم بدیش اینه اونو تائید می کنن، مثلا میشه به این نقشه از توییتای کاربران در آمریکا مراجعه کرد که نشون میده در مناطق غنی تر آمریکا مردم آیفون رو بر نمونه های اندرویدی ترجیح دادن.

به طور کامل مشخصه این گفته ها بدون معنا نیستن که همه دارندگان اسمارت فونای اندرویدی شرایط مالی بسیار فوق العاده ای ندارن چون تعداد کسائی که موبایلای پرچمدار و گرانقیمت تحت پلتفرم نامبرده رو جفت و جور می کنن کم نیستن، ولی حقایق اقتصادی نشون میدن آیفون داران بیشترً از درآمد مناسب تری بهره مند بوده و حاضرن هزینه های بزرگ تری هم صورت بدن.

این آمارها به روشنی ذکر می کنن کدوم دسته از افراد علاقه مند به تکنولوژی بیشتر می تونن خواهان اجناس لوکس باشن و البته نباید از یاد برد که ساعت تحت اندروید پوشیدنی Tag Heuer هم دقیقاً یه گجت لوکسه.

در شرایط عادی و مثل بقیه اجناس مشابه، این ساعت هم واسه اینکه اولین بار بوت شه نیازمند اتصال به یه وسیله اندرویدیه و در ادامه هم بدون همراهی گجتی که در راه اندازی اولیه سهیم بوده کارایی چندانی نداره.

وقتی ساعت خود رو به تلفن هوشمند اندرویدیتان وصل کردین رسماً می تونین اولین اسمارت واچ Tag Heuer رو تجربه کنین، اما فرق اون با بقیه مدلای دیگری که تحت پلتفرم پوشیدنی گوگل ارائه شدن در چیه؟ جواب این سوال در قیمت دید می شه؛ شما تنها یه محصول گران تر با نرم افزاری که تجربه کاربری شاید مثل دیگه ساعتای بازار ارائه می کنه رو به دست کردین.

به هر حال خریداران باید واقعاً علاقه مند با وسیله ها و گجتای لوکس باشن و حالا میشه این سوال رو مطرح کرد که چه تعداد تلفن هوشمند اندرویدی گرانقیمت در دست کاربران وجود دارن که با ساعت یاد شده جفت شن؟ و چند نفر از صاحبین اینجور تلفنایی میخوان اسمارت واچی با صرف هزینه ای بالا بخرن؟

اگه Tag Heuer نتیجه کار خودشو به اکوسیستم اندروید محدود کنه اونطور که دلایل نشون میدن با قشر کمی از کاربران که پتانسیل خرید این اسمارت واچ رو دارن روبرو می شه. هواداران خود برند سوئیسی ً از یه ساعت خوش ساخت که تکنولوژی هم با اون ترکیب شده استقبال می کنن ولی جامعه آیفون داران به خاطر محدودیت پلتفرمی، شونهای خود رو بالا انداخته و منتظر عرضه ساعت هوشمند فعلی و یا بعدی اپل باقی می مانند.

LG در فروش یه ساعت ۳۰۰ دلاری تحت اندروید پوشیدنی با مشکل روبرو شدن،  Tag Heuer می تونه با شرایط الان به موفقیت برسه؟

شرکا و همکاران الان گوگل حتی در شرایط فعلی هم واسه فروش ساعتای تولیدی شون با چالشایی روبرو هستن. مثلاً ال جی در انگلستان به صورت رسمی به آدمایی که از اپراتور مخابرتی Vodafone تلفن هوشمند G Flex 2 رو جفت و جور کنن یه عدد ساعت هوشمند G Watch R به رایگان هدیه میده. یکی از اولین نشونه ها در مورد فروش نرفتن یه محصول و انباشه شدن اون در انبار، ارائه رایگان اون بوسیله شرکت تولید کننده و به همراه کالایی دیگه س که فروشش قطعی هستش.

بالا بردن کلاس و قیمت اجناس، دستاوردی مورد پسند حساب می شه، ولی این نتیجه کار وقتی به ثمر می شینه که تولیدات شما به دنیایی با مرزهایی مشخص محدود نشده باشن.

تا به حالا تماشاگر این بوده ایم که یه پیشرفت دهنده موفق شده بین ساعت موتو ۳۶۰ خود و آیفون رابطه ایجاد کنه؛ خبر مورد اشاره نشون میده که گوگل اگه بخواد خیلی راحت می تونه اندروید پوشیدنی رو به پلتفرم iOS وصل کنه و اگه این اتفاق تا به حالا اتفاق نیفتاده تنها عاملش سیاستای داخلی شرکت ساکن مانتین ویو بوده.

ً فعلاً Tag Heuer تنها همکار گوگل در مورد تولید ساعتای گرانقیمت و رده بالا هستش. این روزا برنده های لاکژری دچار رقابت بزرگ و تازه ای شدن و آنهم چیزی نیس به جز جذب مشتریان و مخاطبان جوون تر و البته کلید رفع این مشکل رو هم در دنیای تکنولوژی و تولید اجناس هوشمند پیدا کردن. مثلاً گوچی تازگیا و واسه پیروز شدن بر مسئله یاد شده با خواننده و آهنگساز معروف ویل.آی.ام وارد همکاری گشته تا یه دستبند سلامتی هوشمند رو به تولید برسونه.

با زیاد گشتن تعداد ساعتای هوشمند لوکس تحت پلتفرم پوشیدنی گوگل، به یقین مشکل محدود بودن این گجتا به جامعه کاربران اندرویدی بیشتر به چشم میاد و البته با بزرگتر شدن مشکل نامبرده شاید دیوار کشیده شده بین آیفون و اندروید wear سریعتر فرو بریزه.

کارشناسان صنعت مورد بحث هم این مسئله رو تائید می کنن و پیش بینی می کنن گوگل به زودی از مواضع سخت گیرانه اش عقب نشینی کنه، حتی شایعه هایی هست که براساس اونا می گن در جریان کنفرانس Google I/O که خرداد ماه امسال برگزار می شه توانایی اتصال اندروید پوشیدنی به آیفون رسماً رونمایی می شه و اگه اینجور شه برنده های لوکس واسه تولید اسمارت واچای اندرویدی رقابتی تازه رو شروع می کنن.

ساعت لوکس Tag Heuer به آیفون نیاز داره و شاید اپل واچ هم به کاربران اندرویدی احتیاج پیدا کنه.

اگه پیش بینیا اشاره شده جامعه واقعیت به خود گیرند تنها مسئله باقی مونده راضی کردن کاربران و ارائه دلایلی منطقی واسه خرید محصولاته، کاری که به باور بسیاری حتی اپل هم پس از برگزاری دو کنفرانس خاص نتونست خوب از عهده اش بر بیاد.

البته نباید از یاد برد اسمارت واچ کوپرتینوییا هم شرایطی مشابه رو داره اونا هم درهای خود رو به روی تلفنای هوشمند اندرویدی بسته ان و تنها امیدوارن شرایط مالی بهتر کاربراشون دلیل فروش مقبول نسخه های لوکس گجت تازه شون شه. اما دیگه نسخه های تولیدی در قیاس با همتایان اندرویدی خود که توان اتصال به آیفون رو هم دارا شدن باز مورد استقبال قرار می گیرن یا خیر، پرسشیه که پاسخش رو باید رو دوش گذشت زمان بذاریم.

گوگل ضمن همکاری با Tag Heuer تلاش داره قبل اینکه دیر شه از بدل گشتن اپل به تنها برند لوکس دنیای تکنولوژی جلوگیری کنه، ولی واسه اینکه نبردی برابر رو تجربه کنه چاره ای نداره جز گشودن درهای پلتفرمش به روی کاربران آیفون. این قشر از صاحبان تلفنای هوشمند می تونن کلید پیروزی مانتین ویوییا باشن و البته اپل هم باید با این واقعیت که ممکنه به کاربران موبایلای اندرویدی نیاز پیدا کنه کنار بیاد و آماده باشه تا دیر یا زود راه چاره اون رو عرضه کنه.