آموزش زبان بدن از دروغ تا واقعیت

 
مازیارمیر مدرس بین المللی مذاکره و زبان بدن
 

زبان بدن،کتاب زبان بدن،زبان بدن حرفه ای،آموزش زبان بدنآموزش زبان بدن از دروغ تا واقعیت
 
بعنوان نویسنده محقق و مدرس زبان بدن که سه دهه است بصورت حرفه ای و غیر حرفه ای به تحقیق و مطالعه پیرامون ارتباطات کلامی و غیرکلامی پرداخته ام سعی نمودم برای سیل عظیم سوالات پیرامون بایدهاو نبایدهای این علم مطالبی را به عرض برسانم لطفا مارا از نظرات خوبتان محروم نفرمائید .
واقعا جای تاسف است از سایتهای اول کشور که البته به یمن ساده انگاری و زودباوری امروز می گویند زبان بدن اصلا وجود ندارد نفر بعدی می گوید همه زمین و زمان زبان بدن است هر دو افراط و تفریط های ایرانی است برخی دیگر هم با تبلیغات گوناگون پیرامون آموزش مذاکره و زبان بدن  سعی در تشویش اذهان علمی و عمومی کشور دارند .
تبلیغات مختلف را وقتی دنبال می کردم نکته بسیار جالبی برایم بوجود امد و ان این بود که برخی از این افراد بدیهیات را هم به درستی نمی دانند و مهمتر اینکه آنقدر خام و جوان بی تجربه و بیسواد هستند که در بدیهیات هم دچار اشکالات فاحش و متعدد هستند برخی نیز خود دروغگویان بزرگی هستند که لنگه ندارند و هر بار آخرین برنامه را فریاد می زنند بدیهیات را تحت عنوان کشف های به روزشان فریاد می زنند و معصومانه دروغ پشت دروغ متم هر دروغشان دروغ دیگری را به ودیعه مینهند و خوب برخی هنوز ازدواج نکرده مویز شده اند و پیرامون زندگی خانوادگی و همسر داری و بچه داری و مادر شوهر داری و…. مطلب مینویسند برخی هم با پاتک گسترده به نوشته های حقیر دوره درست می کنند . لطفا رجوع شود به مقالات چگونه کارت اهداء کنیم و کپی های مقالات ترجمه و تحقیقی و تجربی بنده به قلم این و آن و ….
یا مقالات پیرامون دکترظریف و یا عادل فردوسی پور که در روزنامه ها و مجلات متعدد چاپ شده بزرگترین دزدی ادبی را هم دوست بی ثروت و اما ثروت اندوزمان پیرامون استیو جابز نموده البته از این مدلها بسیار است ای کاش بجای سرقت نتیجه ماهها تحقیق و مطالعه خودتان بروید و کار کنید  کمی تحقیق کنید مطالعه کنید دو تا کلمه بنویسید. راستی توجه مرا یک بنده خدای دیگری هم جلب کرد که هر روز تبلیغات گسترده می کند و آن برنامه و دوره را آخرین دوره مینامد و من نمی دانم این آخرین دوره کی کجا و …
جالبتر اینکه همین استاد  نماها آنقدر کم سواد هستند که هنوز در بدیهیات فوتبال و آخرین مقالاتی که پیرامون تحقیقات فوتبال در دانشگاه استنفرد و green lake در آخرین شماره  new S بیان شده و اشتباهات فاحش و …. که متاسفانه این افراد اساسا بی اطلاع هستند.
برخی هم تا تماس میگیرم و میگویم این استاد بزرگوار و پیشکسوت از چه کسی این مطالب را فرا گرفته اند . معمولا بنده خدا پروفسور حیدری را معرفی می کنند که مطابق تماس تلفنی با اقای پروفسور مسعود حیدری استاد پیشکسوت و بزرگوارم کاملا ایشان اعلام  بی اطلاعی کردند و مخصوصا هرگز کلاس آموزش زبانی نه عمومی و نه خصوصی  نداشته و صرفا مذاکره آموزش داده اند با اشاره جزئی به زبان بدن برخی دیگر هم تا دیروز کلا زبان بدن را انکار نموده بودن چون اساسا نان به نرخ روز خور هستند امروز کلا زدن تو کار زبان بدن و تحلیل و تفسیر و آموزش همان افراد سطحی و بیسواد و کم سوادی که در زندگی فاجعه آمیز شخصی خود بیشتر دنبال فریب زنان و دختران جوان هستند و  امروز به آموزش مهارتهای زندگی پرداخته اند و اما در زندگی شخصی خود فقط یک شکست خورده هستند و هنوز در پی فریب دخترهای ساده دل!!!
تند تند حرف زدن استفاده از کلمات غیر مصطلح انگلیسی متاسفانه تکنیک بدی است که زیاد از آدمها می بینیم امروز استفاده می کنند و مخصوصا اینکه بارها شنیدن که من انگلیسی را بهتر از فارسی صحبت می کنم این امطالب برای چیست؟ایا این خود دام دیگری از یک آدم کم سواد نیست؟ یا خدعه و نیرنگهای بزرگتر و بهتر و بیشتر .
یادمان باشد علم با درک مساوی نیست و عدم وجود سابقه مستند و موثق علمی و عملی یعنی هیچ!!!!
پس لطفا در انتخاب استادنماهایی که خود هر گز کسب و کاری نداشته و ندارند و در حال آموزش کسب و کار و کار آفرینی و یا مذاکره و زبان بدن هستند ولی نه آموزش موثری ارائه می کنند و نه اعتمادی به مطالبی که همه بصورت حفظی ارائه می دهند و نه اعتباری به نحوه آموزش آنها است
البته بنده خداهای زیادی هم با زبان بدن و مذاکره خو گرفته اند اما کلا در این خصوص تعطیل هستند عکسها و کراواتهای غلط و نافرم مشخص تر نشان می دهد این افراد بی صحتهای خو کرده به پول و ثروت هستند یک بنده خدای دیگه ایی هم هست که سبز سبز میاد زبان بدن هم تدریس میکنه حال آنکه درست نمیتونه حرف بزنه اقا بخدا قسم این سفره بازتراز باز است پس انقدر پنهان کاری و دروغ چرا؟
لطفا وقتی از برای اولین بار می خواهیم ….. و با بازی با کلمات و جملات و یا یک پاورپوینت نصفه و نیمه کلاس و کارگاه می گذارند عملا خود در یک سرقت و تحلیل افراد شکار شده چه نقشی داشته اند یا در محل کار با تحلیل افراد مضنون چگونه اصل کاری را شکار نموده اند و به مقامات صالحه معرفی نموده و یا نمونه دیگر تعداد بسیاری پرونده که در آنها فریب خورده ام و این قدرتی است که شما بعنوان مدرس باید داشته باشید.
آیا برای برای افراد خاص شما هم آنقدر خاص هستید و یا تکنیکهای روز که عوام فریبانه انرا فریاد میزنید رفرنس آنرا معرفی می کنید یا باز هم کپی مطالب این حقیر است  البته در سخنرانی هم از این دست آدمها زیاد است یا مذاکره مثلا طرف تو عمرش دوتا سخنرانی نداشته شده نامبروان سخنرانی ایران و جهان سالها پیش استاد عطاء الله کاملی و یا مرتضی احمدی بزرگ و مهران دوستی که خداوند روح همه آنها را رحمت کند درس خوانده ام یک هزارم ادعای برخی را ندارم تازه جالبتر اینکه این جور افراد بچه های برگشت هستند که از آسمان به زمین و …. آمده اند.لطفا آدمها را با چند فیلتر و چند عیک متفاوت ببینید.
لطفا عاقلانه تر در انتخاب مدرس و استاد مذاکره و زبان بدن و….. رفتارکنید و در میان انبوهی از استاد نماها چشم خود را باز کنید کتاب نوشتن و چهارتا مقاله نوشتن و یا رفتن به صدا و سیما بهیچ عنوان قدرت نیست طول مدت زمان و تجربه استاد و اطلاعات عملیاتی میتواند بسیار مهم باشد و نه چیز دیگر لطفا اعتماد نکنید و تحقیق کنید تحقیق ! و بجای سیل تماس در مورد اسامی خود دقت کنید  من دوره های متعدد را در خارج از کشور گذرانده ام و ایمان دارم  علم با درک مساوی نیست و در این خصوص  بیست سال تحقیق و مطالعه بمن یاد داده است به هیچکس اعتماد نکنم .
“یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسد نیست”

اگر علاقه مند هستید بصورت تخصصی به رمز و رازهای مذاکره و زبان بدن بزرگان جهان دست پیدا نمائید و یا به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران بخورید  لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما در دوره های تخصصی زبان بدن همراه شوید.
Mazyar Mir professional consultant and analyst

یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید:

روشهای ساده آموزش زبان بدن
آموزش مذاکره قسمت اول
آموزش زبان بدن از دروغ تا واقعیت
روشهای ساده آموزش زبان بدن
 
اگر علاقه مند هستید بصورت تخصصی به رمز و رازهای مذاکره و زبان بدن بزرگان جهان دست پیدا نمائید و یا به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران بخورید  لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما در دوره های تخصصی زبان بدن همراه شوید.