یکی از عوامل مهم و اساسی رونق کسب و کار و جذب مراجعه کننده بیشتر در مراکز تجاری، پاکیزگی و تمیزی محیط می باشد. با فراهم آوردن محیطی درخشان و لوکس می توان تمایل بیشتری به ماندن افراد در یک محیط ایجاد نموده و یا احتمال مراجعه مجدد آنها را افزایش داد. شستشوی زمین نیز در این مکان ها به دلیل وسعت بالای محیط و رفت و آمد مداوم افراد امری دشوار و زمان بر است. با دستگاه زمین شوی صنعتی می توان یک شستشوی سریع و آسان با امکان خشک نمودن سطوح همزمان با شستشو، بدون دخالت مستقیم کاربر را فراهم نمود. اسکرابر صنعتی در دو مدل دستی و سرنشین دار طراحی شده که مدل سرنشین دار آن برای مساحت های بزرگ انتخاب مناسبی است. دو مخزن مجزای آب تمیز و آب کثیف در دستگاه اسکرابر، شستشوی حرفه ای و با کیفیت را تضمین می کند. اسکرابر ها انواع مختلفی دارند و با توجه به ابعاد در محیط های مختلف با مساحت متفاوت قابل استفاده می باشند. اسکرابر ها از نظر تامین انرژی به دو دسته باتری دار و کابلی تقسیم می شوند که با توجه به شرایط محیطی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

بدون شک محوطه ورودی یک مجتمع تجاری یکی از تاثیرگذارترین بخش ها به شمار می آید. شستشوی آبنما و حوض و همین طور نمای مجتمع با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی تخصصی نظیر واترجت صنعتی امری ساده و آسان است. کارواش صنعتی با ایجاد آب پر فشار به راحتی می تواند علاوه بر موارد فوق به منظور شستشوی صنعتی تاسیسات و تجهیزات نیز بپردازد. واترجت صنعتی به دلیل شستشو با آب پرفشار توانایی جدا کردن آلاینده های سخت و جرم و رسوبات را از سطح دارد. واترجت صنعتی دارای مدل های برقی و بنزینی می باشد که با توجه به شرایطی محیطی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مجتمع های تجاری امروزه دیگر منحصر به مجموعه ای از شاپ های گوناگون در یک محیط نمی باشد، بلکه این مراکز امروزه شامل بخش های مختلف خدماتی از جمله رستوران و کافی شاپ، زمین بازی، فودکورت، مجموعه ورزشی، استخر و… نیز هستند. یکی دیگر از امکاناتی که امروزه در مراکز تجاری مختلف به چشم می خورد کارواش اتوماتیک است. به این ترتیب که افراد هم به خرید و هم به شستشوی ماشین خود می پردازند. خدمات شستشوی ماشین در یک کارواش اتوماتیک شامل شستشوی بدنه، روشویی، زیرشویی، شستشوی لاستیک، خشک نمودن اتومبیل، به کارگیری واکس به منظور محافظت از رنگ بدنه اتومبیل و… است. این خدمات در زمانی کوتاه و با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه شده تا آنها بتوانند از امکانات یک مرکز تجاری بیشترین استفاده را ببرند. کارواش اتوماتیک دارای دو رده اصلی دروازه ای و تونلی می باشد که هریک دارای ویژگی های خاص خود می باشد. اما معمولا در مجتمع های تجاری از کارواش اتوماتیک دروازه ای استفاده می شود که فضای کمتری را به خود اختصاص می دهد.