خدمات فیزیوتراپی در منزل
 
درمان از طریق فیزیوتراپی یک روش درمانی است که برای افراد توانبخشی بعد از یک آسیب شدید انجام میشود. به طور کلی برای بازپروری ، حفظ و به حداکثر رساندن عملکرد، حرکت و قدرت فرد است. با استفاده از فیزیوتراپی، مشکلاتی مانند شکستگی و یا شکاف در استخوان،آسیب های ستون فقرات،سکته مغزی،اختلالات عصبی،صدمات ورزشی،توانبخشی بعد از جراحی درمان میشود.روش های درمانی در فیزیوتراپی شامل تکنیک های الکتروتراپی، روش های درمانی دستی یا برنامه های مختلف ورزشی ،کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی ، گرما و سرما درمانی است.بیماران امروز میتوانند این خدمات را بصورت فیزیوتراپی در منزل دریافت کنند که در ادامه این مطلب کامل توضیح داده شده است.
 
 
 
فیزیوتراپی در منزل بدون مراجعه به مراکز درمانی
استفاده از فیزیوتراپی در منزل امروز کاملا طبیعی است.مخصوصا اگر وضعیت بیمار کاملا جدی باشد یا بیمار برای رفتن به کلینیک ناتوان باشد.مراجعه این بیماران به مراکز درمانی با توجه به ترافیک، صف های طولانی در مراکز درمانی، نوبت دهی های نامنظم بسیار مشکل می باشد.در چنین شرایطی فیزیوتراپی برای خدمات فیزیوتراپی به منزل بیمار می رود.همه مراحل درمان از ارزیابی تا مراحل آخر درمان در منزل بیمار انجام میشود.
 
فیزیوتراپی در منزل توسط خانم
خدمت دیگری که بسیاری از بیماران خانم به آن نیاز دارند درمان توسط فیزیوتراپ خانم است بسیاری از بیماران با فیزیوتراپ اقا مشکل دارند، این امر توسط اکثر کلینیک ها انجام میشود. شما هنگام تعیین وقت میتوانید درخواست فیزیوتراپ خانم داشته باشید.درخواست فیزیوتراپ خانم دلایل زیادی میتواند داشته باشد بعضی بیماران با همجنس خود راحت تر هستند و ارتباط بهتری دارند.
 
انجام تمرین درمانی در منزل
یکی از موارد دیگر که در فیزیوتراپی در منزل انجام میشود تمرین درمانی است. در تمرین درمانی انجام ورزش ها و حرکات مختلف به بیمار آموزش داده می شود یا بر روی او انجام میشود. همچنین انجام ماساژ درمان، آب درمانی و … نیز جزو تمرین درمانی می باشد.
 
اولین ملاقات فیزیوتراپی در منزل چگونه خواهد بود ؟
اولین ملاقات فیزیوتراپ مشکل شما را ارزیابی خواهد کرد.این ارزیابی شامل سوابق پزشکی شما و یک معاینه فیزیکی خواهد بود.پس از اینکه فیزیوتراپ درک کاملی از مشکل شما پیدا کرد یک برنامه یا طرح برای درمان شما در نظر میگیرد.اولین جلسه حدود 45 دقیقه طول میکشد.
 
 
انتخاب محل مناسب در منزل
محیطی که خدمات ویزیت در منزل انجام خواهد شد مهم است. برای فیزیوتراپی در منزل سعی کنید بهترین محل از خانه را انتخاب کنید. این محل باید کاملا روشن و دارای دمای مناسب باشد .فیزیوتراپ ممکن است با خود وسیله هایی را به منزل شما بیاورد بنابراین اطمینان داشته باشید که فضای کافی برای جا به جا شدن و تمرینات فیزیوتراپی وجود دارد.
 
آرامش و سکوت منزل
در طی درمان وجود آرامش و سکوت بسیار مهم است. زمان فیزیوتراپی باید طوری تنظیم شود که وقفه ای بوجود نیاید. اگر حیوان خانگی دارید در اتاق دیگری بگذارید. ورود سر زده افراد و یا بودن کودکان در محل فیزیوتراپی برای هر دو طرف یعنی هم بیمار و هم فیزیوتراپی میتواند نگران کننده باشد.تلفن و موبایل خود را خاموش کنید تا فیزیوتراپ کاملا برای کار خود تمرکز داشته باشد.اطلاعات بیشتر در مورد درمان در منزل را در سایت هوم ویزیت دنبال کنید.