گردشگری مصر کم کم نشونه هایی از بهبود از خود نشون می دهد تا این صنعت لازم پس از چند سال آماده خروج از بحران شه.

«امیمه الحسین»، سخنگوی وزارت گردشگری مصر اعلام کرد تعداد گردشگران در مصر زیاد شده و شرایط ژانویه امسال در مقایسه با آمار سال گذشته خیلی بهتره. ورود گردشگرانی از کشورای چین، ژاپن و اوکراین از دلایل اصلی بهبود گردشگری در کشور تاریخی مصر عنوان شده.

شرکت بین المللی خدمات سفر چین که اصلی ترین آژانس سفری عمومی در این کشور حساب می شه، از افزایش ۵۸ درصدی گردشگران چینی در مصر در مقایسه با آمار و ارقام سال ۲۰۱۵ خبر داده.

گردشگری مصر

«کریم محسن»، رئیس فدراسیون گردشگری مصر هم اعلام کرد رزروهای بیشتری در حد فاصل اکتبر ۲۰۱۶ و ژانویه ۲۰۱۷ در مقایسه با سال گذشته انجام شده و این بهبود بیشتر در میدون گردشگری فرهنگی شهرهای قاهره، اقصر و اسوان مشخص بوده.

بهبود شرایط گردشگری مصر نشونه ای از امید واسه مردم این کشوره که به دلیل برنامه اصلاح اقتصادی با تورم خیلی بالایی هم دست و پنجه نرم می کنن.

گردشگری مصر

صنعت گردشگری مصر که وقتی یکی از اصلی ترین منابع درآمد ارزی این کشور بود، از سال ۲۰۱۱ و بروز نا آرومی هایی که به خلع قدرت از حُسنی مبارک رسید، وارد بحران شد و بهبود این صنعت لازم در مصر هر بار با برور بحرانی جدید به عقب می افتاد.

در ژوئن یه حمله تروریستی در معبدی در شهر اقصر مصر که می تونست به قتل عام توریست ها منجر شه به وسیله نیروهای پلیس دفع شد، اما سال گذشته تروریست های داعش که در اون زمان شرق صحرای سینا رو در دست داشتن، با بمب گذاری تو یه هواپیمای روسی به مقصد مصر و کشتن ۲۲۴ نفر، گردشگری مصر رو بیشتر از قبل با بحرانی عمیق رو به رو کردن.

گردشگری مصر

پس از این بمب گذاری تروریستی، روسیه همه پروازهای خود رو به مقصد مصر به حالت تعلیق دربیاره و بریتانیا هم پرواز خطوط هوایی اش رو به مقصد شرم الشیخ متوقف کرد. در نتیجه این اتفاقات تعداد گردشگران خارجی در مصر از رقم ۹/۳ میلیون در سال ۲۰۱۶ به ۵/۳ میلیون در سال بعد از اون سقوط پیدا کرد.

مقاله های در رابطه:

  • تور مجازی: شهر اقصر، سفرنامه ایرپانو به مصر
  • حقایق باحال در مورد مصر

با گذر از این زمان بحرانی، مقامات گردشگری مصر حالا از بهبود قابل توجه گردشگری در این کشور از ماه اکتبر ۲۰۱۶ تا الان خبر داده ان.

طبق اداره آمار دولتی مصر در دسامبر ۲۰۱۶ در کل ۵۵۱ هزار نفر از این کشور دیدن کردن، در حالی که این رقم در ماه مشابه سال ۲۰۱۵ به ۴۴۰ هزار نفر می رسید.

شمار گردشگران اوکراینی در مصر هم از سال گذشته تا کنون ۳۰ درصد و تعداد گردشگران چینی هم ۶۰ درصد رشد داشته.

آژانس مسافرتی «HIS» ژاپن هم از اعلام کرده تعداد گردشگران ژاپنی که مصر رو به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنن هم تقریبا چار تا پنج برابر بیشتر شده.

سخنگوی وزارت گردشگری مصر هم اینکه عنوان کرد:

در سال ۲۰۱۰ درست یه سال پس از شروع نا آرومی های سیاسی، مصر از رکورد ۱۴/۷ میلیون توریست میزبانی کرد و الان رسیدن به دو سوم این مقدار از اهداف اصلیه که به از سرگیری پروازها از روسیه و انگلیس به مقصد مصر هم بستگی داره.